donderdag, maart 16, 2006

Ik droomde...




Ik droomde
stilte
dood
en kilte

een draaiende wereld
over berg en dal
geesten dichtbij, veraf
veranderingen overal

licht aan en weer uit
moest traptreden tellen
en al handend draaiend
de toekomst voorspellen

Falty Towers
een oude John Cleese
ik glimlachte
follow me please

dosis zelfspot en
pot humor nodig
verdriet was er
overbodig

overal mensen
klein en groot
met gewaden
sommige bloot

één van een babytweeling
die veranderen kon
door enkel zijn hoofdje draaiend
naar de fel schijnende zon

de trappen op
hier en daar gestaltes
gezichten onherkenbaar
lopend zonder haltes

monnikskappen
zonder aanzicht
rillingen over lijven
dood die het aanricht

posters van lachende mensen
vakantietje even vlug
en door naderende dood
helaas weer terug
*zij*

1 Comments:

At 10:57 p.m., Anonymous Anoniem said...

die dromen van mij zijn niet in een gedicht te beschrijven,dat zijn mixen van realiteit,werk,angst,iets wat ik in de krant las en als ik ze vertel mag ik wel oppassen dat ze me niet op pakken. En ik ben soms blij dat ik wakker ben.

leuke site, kijk elke dag even.

liefs Roelie Mums

 

Een reactie posten

<< Home

Zou je ons gastenboek willen tekenen? Klik dan hier!
Gedichten Freaks