vrijdag, maart 10, 2006

Zoeken naar Antwoorden


Welk antwoord staat mij te wachten
De verklaring van mijn zijn
Waarom alles was zoals het ging
De momenten van geluk en pijn.

Krijg ik mijn a-ha erlebnis
Joh! , Dat ik dat niet eerder zag.
Natuurlijk moest mijn leven zo.
Al vanaf mijn geboortedag.

Begrijp ik dan mijn ontmoetingen ?
Met gelijkgestemde personen.
Met liefdes die verwaterden.
Met angsten en demonen.

Is er een antwoord denkbaar
Midden op de hindernisbaan
Dat alles vergoed en verzacht
Voor de tegenslagen die komen gaan.

Geef mij maar geen antwoord.
Over het waarom van mijn levenslijn.
Misschien kan ik er niet mee leven.
En dat kan niet het doel zijn.
"Hij"

2 Comments:

At 2:43 p.m., Blogger Cora said...

Cool!!

 
At 8:33 p.m., Anonymous Anoniem said...

Dit gedicht spreekt me bijzonder aan. Nee, ik begrijp ontmoetingen niet, wel dat er een bedoelen is. Dat maak ik mezelf gewoon wijs. Waar zijn anders ontmoetingen voor? Ik wil er ‘rijker’ uit komen.;)en van leren. Het leven is voor mezelf elke dag een leerproces te noemen.



Geef mij maar geen antwoord.
Over het waarom van mijn levenslijn.
Misschien kan ik er niet mee leven.
En dat kan niet het doel zijn.

"Hij"





En dat kan juist het doel zijn, lees ik de laatste regel van dit prachtige gedicht.Voor mezelf, wel te verstaan Het nooit te-vrede(n )zijn met mijn bestaan. Het hogere nastreven. Nooit in een luie stoel blijven zitten. Ik wil geenszins het gedicht veranderen. Een ieder beleeft het leven op zijn/haar manier.Ik kan niet anders dan de laatste regel lezen: En dat kan juist het doel zijn. En zoeken naar antwoorden? Ze zullen ( gelukkig ) blijven;)



liefs

willem

 

Een reactie posten

<< Home

Zou je ons gastenboek willen tekenen? Klik dan hier!
Gedichten Freaks